søndag 15. september 2013

English muffin!



  • 3 dl melk
  • 2 ss sukker
  • 1 pakke tørrgjær
  • 1/2 ts bakepulver
  • 2 dl vann
  • 50 gr smør
  • 800 gr hvetemel
  • 1 ts salt
  • maismel til utkjevling



Smelt smøret og tilsett melk. Varm dette opp til fingervarmt.


Ta alle de tørre igrediensene i en bolle

  Tilsett litt og litt av melkeblandingen, til deigen er perfekt.

La denne heve i ca 1 time.


 Perfekt

Kjevl ut deigen til den er 2cm tykk og trykk ut ringer med et glass, runde pepperkakeformer eller noe annet som er 10 cm i diameter. Du kan velge om du vil bruke maismel eller vanlig mel, når du kjevler ut deigen.

La dette etterheve i 30-45min


 Ferdig :)  Men som dere ser, så er de litt små... Så nesten gang velger jeg ett større glass.

Prøvde to steketeknikker. Først prøvde jeg å tørrsteke noen i panne i ca 5 min på hver side. Lager man større enn det, kan man velge å steke i 10 min på hver side.
Resultatet


  De som er lysere er resultatet av å steke i ovn. Sett på stekovenen på 200 grader. La de steke i 4-6 min på hver side i ovnen. Jeg velger å la de være litt lyse, da jeg skal varme dem opp igjen når jeg skal spise de.

Min versjon av mctoast.. Naaaamn




Her er resultatet ved en senere anledning

Gidder ikke å stå og dandere for ett bilde.. her er resultatet og det var fantastisk


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar